2011. február 10., csütörtök

Italtartó és új ruha

Bár csak lassan, de már mutatkoznak a közeledő tavasz jelei. Nem a hó ropog a talpunk alatt, hanem sárban cuppognak a gyerekcsizmák. Képzelhetitek a végeredményt a közös előszoba-konyha-étkezőnkben. Nem részletezem... Ismeritek Bálint Ágnes történeteit Mazsoláról? A napokban olvastuk a kicsikkel a Tavasz hírnöke című részt..."Igen Mazsola, egy sáros kismalac ugyanúgy lehet a tavasz hírnöke". Ha pedig tavasz, kezdődik a kiránduló-szezon. Régóta terveztem már, hogy varrok egy kicsi tatyót azzal a célzattal, hogy a kiránduláskor nélkülözhetetlen vizes palackot legyen hova tenni. Persze nyáron egy sima városnézésnél talán még jobban jön :o) Azt gondoltam, mire sor kerül az évi rendes osztálykirándulásra Panni legjobb barátnőjének is varrok egyet. A mérete akkora, hogy egy fél literes palack éppen elfér benne és keresztben a vállára tudja akasztani a viselője. Nem túl nehéz, kéznél van, szabadon hagyja a kezeket, és még csinos is. Kell ennél több?


Kicsit csaltam a képnél, nem volt itthon fél literes palack, úgyhogy a kicsi szopókás Janás üvege került bele illusztrációnak (ami kisebb, így egy kicsit szellősen fér el benne), az alját pedig kitömtem, hogy ne vesszen el benne...


Másik régi tervem is megvalósult végre. Új ruhát kapott az új varrógépem. Amikor a régit eladtam (szükség volt az árára a fejlesztett újhoz, pedig nagyon szerettem :o(), vele ment a ruhája is. Az új viszont csak porosodott nyár óta, persze csak amikor éppen nem varrtam vele. Nemrégiben találtam egy anyagot, amibe első látásra beleszerettem. Ez azért nagy szó, mert általában az aprómintás anyagokért vagyok oda - ez pedig nem az. Amikor megláttam, tudtam, hogy ebből lesz a varrógépem új ruhája. Íme:


Nem kellett mást tennem, mint az alapminta sémája szerint kicsit letűztem és alábéleltem flízzel, a tetején a megfelelő helyen rést hagytam, hogy hordozható legyen, az alját pedig a megfelelő hosszúságban felhajtottam:



Már csak egy rendes varrósarkot (álmaimban műhelyt) kellene berendeznem hozzá és akkor nem kellene állandóan pakolásznom a varrós cuccokat. Ehhez azonban az adott gyereklétszám mellett picivel nagyobb ház vagy legalább még két szoba kellene. Ez pedig innentől már az álmodozás kategóriája...

Legyen szép és kreatív napotok!
Szeretettel: Györgyi